Dagbesteding

Werken in de dagbesteding

Een belangrijk onderdeel van dat wat we doen is dat we dagbestedingsplaatsen aanbieden. In verschillende teams, met heel lage, of juist wat hogere zelfstandigheid en werkdruk. We bieden dagbesteding in Nijmegen.

Zo wordt er op de Maartenshoeve in kleine groepjes met paarden en andere dieren gewerkt. In een aangepast tempo en met veel begeleiding.

En ook op manege de Winckelsteegh zijn er belevingsgerichte werkzaamheden. Met paarden, maar op dierenweide het Roodborstje ook met de kleinere boerderijdieren en pony's.

Arbeidsmatige dagbesteding vindt plaats op de Winckelsteegh. Er wordt dan zelfstandiger in een groter team onder een iets hogere druk en tempo gewerkt. Met de paarden en met allerhande andere klussen die er op de manege te doen zijn.

In Villa Boszicht in Malden, een paardenboerderij waar we onze eigen omgeving hebben verzorgen we de paarden en bouwen we tegelijkertijd aan het opknappen van de “villa”, onze eigen mooie plek in het bos.

Hier werk je zelfstandiger in een minder beschermde omgeving.

Dagbesteding is mogelijk met indicatie vanuit PGB, ZIN, Jeugdwet of andere regeling. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Stichting CAP biedt dagbesteding in Nijmegen, Malden en Beek/Ubbergen. Op elke manege is een eigen groep actief, ieder met een eigen graad van uitdaging. Elke groep wordt ondersteund door onze medewerkers die opgeleid zijn om zowel met mensen als met paarden om te gaan. Daarnaast is er de ondersteuning van vrijwilligers. In alles wat we doen werken we samen. Iedereen heeft daarin zijn of haar eigen rol en vervult de taken die bij hen passen en waar ze zich goed bij voelen. Je functie is feitelijk niet van belang. We doen het samen.

werken in de dagbesteding stichting CAP, Centra voor Aangepast Paardrijden
MAIL MET CAP