Vrijwilligers

Vrijwilligerswerk bij CAP

Er is veel te doen op onze maneges. Gelukkig hebben we een groot team van CAP vrijwilligers die ons hierbij helpen. Zonder onze vrijwilligers zouden we niet kunnen doen wat we doen.

We kunnen dan ook altijd extra handen gebruiken. Op vaste dagen, maar ook als je af en toe tijd hebt, komen we graag met je in contact. Wellicht kun je tijdens een van onze activiteiten van betekenis zijn.

De minimale leeftijd om in ons CAP vrijwilligers team te kunnen worden opgenomen is 16 jaar. Op deze pagina vind je meer informatie over waar we specifiek naar op zoek zijn.

Jan vd Ham CAP

Jan, al sinds 2008 onze steun en toeverlaat op manege de Maartenshoeve.

Zonder Jan wordt het lastig. Hij regelt dat het groen in bedwang blijft, dat in de winter de drinkbakken ijsvrij zijn, hij klust en fixt alles wat er gefixt moet worden.

Josh is een bekend gezicht bij stichting CAP. We kennen hem vooral van manege de Winckelsteegh, daar is Josh vrijwel dagelijks te vinden. Josh werkt sinds 2011 als vrijwilliger bij stichting CAP, maar… als we goed kijken misschien nog wel langer dan dat.

Lees Josh's hele verhaal hier.

Eva werkt sinds 2021 op de Maartenshoeve waar ze de mensen van de dagbesteding helpt met de taken die er zijn. “Het werken met de paarden, de mensen in zo’n prachtige omgeving als de Maartenshoeve, dat is elke dag een klein feestje,” aldus Eva.

Lees hier hoe Eva het werk bij CAP ervaart.

Marloes Nas werkt nu anderhalf jaar als vrijwilliger op De Maartenshoeve en ze denkt er niet over om daarmee te stoppen. “Als je de hele dag met je hoofd werkt, is het superfijn om daar even uit te stappen en lekker buiten bezig te zijn en de handen uit de mouwen te steken.”

Lees hier Marloes’ hele verhaal.