Paardrijden

Paardrijden bij CAP iets voor jou?

Stichting CAP werkt met kinderen, jongeren en volwassenen aan fysieke en mentale groei. We werken met paarden die hiervoor speciaal zijn geselecteerd en een interne opleiding van ons hebben gehad. De instructeurs en begeleiders zijn opgeleid om met mens én dier te werken.

Bewegen en bewogen worden, het buiten zijn, plezier beleven met elkaar, met de paarden en de kleine boerderijdieren die ook op de manege te vinden zijn. Het doet wat met een mens. Elk mens.

Wil je graag paardrijden met ons, maar weet je niet zeker of je dit ook kunt of het wel echt zo leuk vindt als je denkt? Mail ons via onderstaande button voor meer informatie.

Ben je jonger dan 14? Dan is CAP Jeugd er voor jou.
Ben je ouder dan 14? Neem dan eens een kijkje in ons aanbod voor jongeren.

Wat doen we zoal?

Naast onze snuffelprogramma's voor kinderen en jongeren bieden we op onze maneges nog heel veel meer aan. Uiteraard zijn er paardrijlessen, maar je kunt bijvoorbeeld ook rijden met de koets of op het huifbed. Ook kun je je zintuigen en zelfvertrouwen verder ontwikkelen met onze kleine boerderijdieren. Alles wat we doen is gericht de 3 doelstellingen: Oriënteren, leren en beleven. Daarbij kijken we altijd naar wat kan. Fysiek, mentaal en ook financieel. We kijken naar wat past en wijzen je waar dat van toepassing is naar de juiste instanties voor een eventuele financiële ondersteuning en tegemoetkoming. Meer weten over de mogelijkheden voor jou, uw dochter of zoon? Mail ons voor een afspraak, dan kijken we samen naar wat er allemaal kan.

Rijden met de koets

In totaal hebben we drie koetsen waarmee we elke week fijne bosritten maken. Met name in de prachtige omgeving van manege De Maartenshoeve is het een feest om door de bossen te rijden. De frisse lucht, het geluid van de paardenhoeven. Totale ontspanning in de gezonde buitenlucht. Een belevenis in alle jaargetijden

Paardrijden voor mensen met een beperking | Fysiotherapie op het paard

Huifbed rijden

Kun je niet op een paard zitten? Dan kun je tóch genieten van de warmte en het ritme van het paard. We hebben hiervoor het huifbed. Je ligt boven de paarden en geniet doordat je ritmisch meebeweegt van een natuurlijke massage. Stofwisseling, spijsvertering en de bloedsomloop wordt op deze manier gestimuleerd. Je ziet een weldadige rust over de huifbedrijder komen.

De paarden worden zo min mogelijk belast. Zij hebben geen knellend tuig, maar duwen het huifbed voort via stangen.

Naast recreatief paardrijden, fysiotherapie op het paard en het leren over paarden biedt stichting CAP ook dagbesteding aan. In de dagbesteding werk je met paarden en verzorg je de andere dieren die op de maneges aanwezig zijn. Het is ook mogelijk om overzichtelijke huishoudelijke taken en lichte klusjes op te pakken.

MAIL MET CAP
BELLEN