Josh vrijwilliger bij CAP

Josh vrijwilliger bij CAP sinds 2011 is een bekend gezicht bij stichting CAP. We kennen hem vooral van manege de Winckelsteegh, daar is Josh vrijwel dagelijks te vinden. Maar ook op manege de Maartenshoeve zien we hem zo af en toe. Josh is onze steun en toeverlaat op klusgebied. We zetten hem graag in het zonnetje.

Josh werkt al sinds 2011 als vrijwilliger bij stichting CAP, maar… als we goed kijken misschien nog wel langer dan dat.

josh vrijwilliger bij cap

Hoe kwam je bij CAP terecht, Josh?

“Vroeger deed ik rondleidingen voor Naturschutz Niederrhein in het Reichswald in Duitsland. En daarna werkte ik op Boldershof en later bij de Jonge coatings in Wijchen.

Om gezondheidsredenen moest ik stoppen met werken. Maar ik kan niet stilzitten en ben altijd bezig. Dus ben ik als vrijwilliger gestart bij Werkenrode en later bij de Dierenambulance, maar dat beviel me helemaal niet. Daarna kwam CAP. Hier heb ik het heel erg naar mijn zin. Ik kan in mijn eigen tempo werken en zorg ervoor dat alles wat kapot is, weer gemaakt wordt.”

Josh heeft zijn eigen werkplaats en werkt veel op de Dierenweide. Maar Josh is eigenlijk op het hele terrein te vinden. Eerst was Josh elke dag actief bij CAP, maar nadat hij ziek is geworden werd dat wat minder. Josh heeft een zware ingreep gehad, maar dat slaat hem niet uit het veld. Josh zou Josh niet zijn als hij niet alsnog zoveel mogelijk op de manege is.

“Ik ben een echt buitenmens en ik hou ervan om met mensen om te gaan. We zijn hier met een hele leuke club. Ik weet precies hoe ze zijn. En ook met de cliënten en de mensen van de Dagbesteding kan ik het goed vinden. We werken nu met vier klusjesmannen op de manege. Peter, Jorrit, Freek en ik vormen een mooi klusteam. We hebben het gezellig. Puntje bij paaltje ben ik niet van plan om hier op korte termijn weg te gaan. Ik blijf lekker hier.”

En daar zijn we heel blij mee Josh. Wat zouden we zonder jou moeten!